Dracula Untold





Tur:Aksiyon,Dram,Fantastik
Sure:92 dakika
Yonetmen:Gary Shore
Oyuncular:Luke Evans,Dominic Cooper,Sarah Gadon



    Selamlarrrr !!! Biliyorum cok arayi aciyorum ama donucem dedim ve dondum.Hatta yeni film izledim hemende sizlerle paylasiyim dedim.Ne kadar hava yagmurluda olsa gune depremle baslasakda İzmir de buna inat guzel bir film izleyip keyiflendirebiliriz kendimizi. (Lafin gelisi yazdim yani okuduktan sonra anlicaksiniz beni )
Uzun zamandir okumak istedigim Dracula yi birgun yolda seyyar kitapcidan alip okuma imkanim oldu son sayfalari kalmasina ragmen kitabin yuzde doksan besini iki gunde okudum ve tek kelimeyle hayran kaldim.Bu kitabi saklayip ileride cocuklarima miras olarak birakma karari aldim hatta o kadar guzel...İste boyle bir kitabi okuyup bilgilenip daha sonra gercek Dracula yida arastirinca filme gectim.Dun aksam sonunda izleme firsati buldum ve izledim.Guzel mi
HAYİR ! Anlatimlarimi biraz kaba bulabilir hatta bazi seylerle beni suclayabilirsiniz ama bu filmdeki olay orgusunu degistirmicektir amacim sadece yorum yapmak benim gibi dusunenlerden de yorum almak.Birbirimizi kirmayacaksak basliyorum ://Spoiler//


Filme gecmeden once film ile ilgili yabanci kaynaklardan bircok yorum okudum cogu kisi bayildiklarini,mukemmel bir yapit oldugunu ve seri haline getirilmesi gerektigini okuyunca dedim ki izlenebilicek bir film.Biraz daha bekleyip arkadaslarimin yorumu alinca //adamlar sadece bir yerinde bizi kotulemisler abartmayin abi yea, Hepiniz osmanliyi korur oldunuz bu ne boyle,Film cidden sacma tarihle alakasi yok,Luke Evans paraya bakmis anlasilan,Adamlarin elinde olsa Turklerin kokunu kazirlar ama bu kadariyla yetinmisler,Yedi cihan yenemedi elin gavuru bi isirikta Osmanliyi devirdi,Turkleri anca doga ustu guclerle yenebileceklerini anlamis oldular,İclerine nasil oturduysa yuzyillardir atamamislar,Adamlar iki laf soyledi diye Turkluk damarinizi tutturtmayin kendileriylede dalga gecmisler......gibi yorumlar aldim// dedim ki kesinlikle izlemeliyim.Firsat buluncada dun aksam izledim.Filmi acar acmaz Turkler cocuklari esir aliyordu ,iskence ediyorlardi,soyleydi boyleydi  vs vs ilk sahnede gorunce kan beynime sicradi basi boyleyse sonu nasil olur dedim kendimi kasa kasa izledim.Draculamiz Vlad eskiden devsirme doneminde Fatih Sultan Mehmet ile ayni yerde yetistirilip omuz omuza mucadele ettmis daha sonra zamani geldiginde de ulkesine geri donmus ve yonetmeye baslamistir.Ulke o kadar kuculmus kendini koruyamaz hale gelmistir ki Vald bu durumdan hic memnun olmamaktadir her an Osmanli ordusu gelip fethedebilirdi.Bunun baskisiyla ve kucuklugunden kalma kiniyle yetisen Vlad halki korumak icin ozelliklede cocuklari  baska yontemlere basvurmaktadir.Birgun yardimcilariyla birlikte bir magara kesfederler oyle bir seyle karsilasirlar ki o korkuyla ne oldugunu anlayamadan kacarlar tabi bu durum Vlad in gozunden kacmayacaktir.Aradan zaman gecer Osmanli dan elci gelir ve Sultan in  Vlad dan 1000 cocuk istedigini soyler tabi basta kendi oglu olmak uzere.Halkin bu isyaniyla Vlad basa cikamaz ya cocuklar verilir yada ulke isgal edilir.Karar verir ve cocugunu gonderirken bizimkilerin bir espirisiyle sinirlenip oradaki askerleri oldurur.Yardimcilariyla kacan Vlad basina buyuk bela aldigini bilmektedir bundan haberdar olan Sultan ulkesini fethetmeye gelecektir.Caresizlikten ancak magaradaki seytan/vampir onu kurtaracaktir.Magaraya gider ve Seytan/vampirin kanindan icer eger uc gun icerisinde kan icmezse eski haline donecegini icerse guclerinin devam edecegini ogrenir.

Tabi bu gucle 1000 kisilik ordumuzu telef edip kaziga oturtan Vlad Sultani delirtir ve 200.000 kisilik ordusuyla basinda olmak uzere Vlada dogru yola cikmistir.Bu sirada halk gercek Vlad in kim oldugunu ogrenmis vampir diye dislamalara baslamistir her ne kadar dayanamaz hale gelsede Vlad son gununde kapisinda koca orduyu gorunce ordunun icine dalar iste burda sacmalik basliyor burada onune geleni devirir sacma saptirik seyler olur spoiler vermisim cunku :) kana susayan Vlad yeminini bozar ve lanetlenir.Kendisinden kucuk ordu yapaar 500.000 kisiye yakin orduyu devirirler yetmezmis gibi Sultani da isirarak kalbinede kazik sokarak koskoca Fatih Sultan Mehmet i oldurur.Yy gecer gunumuze gelir oyun simdi basliyor denir vs vs vs yani sonrasida acikcasi bir filmi devam ettiricez diye sacma sapan tarihle alaksi olmayan seyi koymuslar bir butun olusturmuslar.Sen koy Asyadan yada Avrupadan bir ulke de koy bi isim uygula senaryonu dimi.İclerindeki bastirilmisliklari boyle cikartiyorlar demekki ikinci film ugruna Mehmet i de vampire oldurttuk iyi mi ?? Neyse konusunu detaylica yazdim yorum yapip sinirlerimi kaldirmak istemiyorum.Sempatiklik olsun diye iki Turkce cumle koyup,Turk Kahvesini seviyorum muhabbeti yapmislar olmamis.Birde Osmanli da hem de orduda adamlarin tiplerine dikkatli bakarsaniz adamlarimizin Spartacus teki adamlara benzemedigini anlicaksiniz.İlginc alakasi olamayan sac sekilleri,kiyafetleri falan dedigim gibi daha fazla yorumlayip anlatmak istemiyorum konuyu merak edenler icin yazdim bu postuda kara  izlemeyin yada izleyin elestirin karar size kalmis ....


Kendisi Fatih Sultan Mehmettir efenim.

Miss B.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder