Belle

image


Tür:Dram
Süre:104 dakika
Yönetmen:Amma Asante
Oyuncular:Matthew Goode,Emily Watson



imageHerkese merhabalar,
Suan izleyip ardindan hemen post atmaliyim izlemeyen varsa uyandirmaliyim ve izlettirmeliyim dedigim filmimizle karsinizdayim.İlk basta posterine bakip Boleyn Girl gibi vicik vicik ask yasiyorlar sonra bosa bagliyorlar diye dusunduruyor ama film aciklamasini okuyunca zaten posterden dikkatli bakinca anlayabiliyorsunuz sadece vicik viciktan olmadigini.Gerci ask neleri yaptirtiyor ama gelicez sabir.Uzun zaman oldu Hint filmleri disinda film izlemeyeli eee oturup tekrar eski gunlerime donuceksem kaliteli bir yapimla baslamaliyim oyle degil mi ? Kisaca film listeme baktim gerek konu gerek poster dikkatimi cekti.Hemen oturup izlemeliyim dedim ve iyi ki izlemisim.

image Nereden konuya girecegimi bilemedim ama artik ortadan falan dalicam simdiden kusuruma bakmayin.1700-1800 lu yillarin İngilteresi hep dikkatimi cekmistir.Simdi sorsan İngiltereye gitmek isteyecegim son yer olmasina ragmen o zaman ki İngiltere daha havali daha degisik daha cazip gelmistir bana nedense.Bu yuzden o yillarin konulu İngilteresini izlerken oyuncular, konudan cok mekan daha cok dikkatimi cekiyor ve haliyle mekanin guzel gercekci ve beni orada yasatmasini azcikta bohemini istiyorum.Karanlik ve sisli sokaklardaki halkin gecimi ,deniz kenarlari,halkin kosusturmasi,bay ve bayanlarin giyimi,degisik sac sekilleri derken insan yasamak istiyor kisacasi mekani.Bu aralar favori dizim olan birinci sezonu yayinlanip en az iki kez bastan izledigim Penny Dreadful bana o havayi veriyordu baya buyulenmistim ki bu filmde mekan olarak onu aratmiyor.Sezona ön hazirlik oldu diyebilirim :) Kiyafet guzel,makyaj yok belli belirsiz yani guzel,muzikler guzel,mekan zaten guzel,konu ayri guzel, kisaca guzelde guzel.
image Ozellikle dikkatimi ceken bir baska konu ise bu hikayenin gercek hayatta yasanmis olmasi.Boyle bir durumj yasayan gencecik bir kizin olmasi.Nasil dayanir ya insan ? İnsan kendini yer bitirir boyle bir durumda helal valla kadini tebrik ediyorum.Aslinda size uzun uzadiya en ayrintili bir sekilde bu filmi anlatmak istiyordum ama spoilerlar arka arkaya gelecegi icin tadinizi kacirmak istmedim.Neyse ben konuyu ustun koru anlatiyim Melez anneden gayri mesru cocuk olarak dunyaya gelen Dido babasi sayesinde aileye katilir ve İngiliz aristokrasi kurallarina buyutulur.Bu zamana kadar bir cok sey yasayacakdir taki hayatinin askiyla tanisip onunla buyuk imtihani kazanana kadar.Mutlaka izlenilmesi gereken bir film siddetle oneriyorum.Begendigim bu sozu asagida sizlerle paylasacagim iyi seyirler....





image

Miss B.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder