Ghajini (2008)

Tür:Aksiyon,Dram,Gizem
Süre:183 dakika 

Yönetmen:A.R Murugadoss
Oyuncular:Aamir Khan,Asin,Jiah Khan



     Evetttt yine bir Bollywood yapımıyla karşınızdayım.ilk olarak nereden ve nasıl başlayacağımı kestiremedim ve  bir konudan bodoslama dalıcam artık :) 
  İkici kez 2008 yılında çekilip Aamir Khan'ın başrol de oynadığı bu filmimiz tam anlamıyla bir 2000 yılında C.Nolan'ın çektiği Memento çakması.İlk önce Memento yu izlemiştim ve o kurguda o mantığın içinde kaybolmuştum.Tüm film düşünmeye yönlendirici olup en sonunda ise ağzınızı açık bıraktırıyor.Aradan 6 ay sonra Ghajini ile karşılaşmamla birlikte oturup 3 saatimi bu filme harcadım.Peki neler anlatıyor bu film de ? Sanjay Singhania (Aamir Khan) Hindistan'ın en büyük şirketinde ünlü bir iş adamıdır.Bir orası bir burası toplantılara katılmaktadır.Daha sonra ise hayatının aşkıyla şans eseri tanışır.Tüm hayatını artık Kalpana ya (Asin) adamıiştır.Kalpana ise kendi çapında oyunculuk yapmaktadır.Kendini Sanjay ile adını duyurmuş ünlü oyuncu olmada adım adım ilerlemektedir.Bir gün Hindistan'ın başka şehrinden iş teklifi gelir Kalpana ya kızcağız işi kabul edip gider.Trende ise kız çocuklarını kaçırıp satan grupla karşılaşır ve kurtarmaya çalışır.Ama bu görevinde başarılı olamaz bu olay hem kendisine hem de nişanlısına mal olmaktadır.Nişanlısı artık Sanjay değildir Sachin dir.Sachin ise bundan sonraki hayatına Kalpana nın hayatına mal olanların peşine düşer tek sorunu vardır.Kısa süreliğine hafıza kaybı vardır.Unutmaması için yanından fotoğraf makinesini taşımaktadır ve böylelikle Ghajini nin peşine düşer. İlk olarak eksi yönlerinden başlayacağım;
1.Aamir Khan gibi usta oyuncu bu film de oynamayı nasıl kabul etti?.(Gerçi onda suç yok .)
2.Bari Memento filmi ile aynı konuyu yapacaktınız birkaç şekil verseymişiniz.Başlangıçları bile aynı.


3.Biz çakmasını yapmadık hint usulü yaptık demek için şarkıları bol bol koyup değişik hava yapma çabaları.
4.Bazı sahnelerin birebir aynısı olaması.
5.Aamir Khan psikopat rolüne uymaması.
6.Aamir Khan vücut yapmış tamam çok çalışmış ama durmadan göz önünde tutulması çok saçma.
   Filmde o kadar çok konu var ki spoiler vermemek için kendimi kısıtlıyorum.Aamir Khan'ı biz yumuşak,romantik,duygusal biri olarak tanıdık bu filmde verilen rol ona pek gitmemiş ona göre baya bi vasat kalmış.Memento 2000 yılında çekildi aradan kaç yıl geçti yuttururuz diye yazılması bizi hayal kırıklığına uğrattı.Hiç artıları yok mu var tabikiide yoksa 3 saat o filmi nasıl izleriz ? :) ;
1.Asin, rolüyle kendini pek bi sevdirdi.Yaptığı hareketler çok cana yakındı.O bakımdan hiç göze itici bir şey gelmedi.
2.Film müzikleri çok güzeldi.Tam klip tadında sıkıldın mı aç izle.
3.Kıyafetler göz alıcı konumda zaten.
   Bir yerde okuduğuma göre Aamir Khan bu filmi tekrar çekmek istiyormuş.Bence hiç zahmet etmesin.Aynı film konusunu on kere göre göre insanı bıktırmaya gerek yok bence.İyi mi yapmışım bu filmi izlemekle.?-Hayır boşuna vakit kaybıydı tamam abilerimiz senaryoya hazıra konmuşlar o kadar emek vermişler sonuçta saygımız sonsuz ama şarkıları  ve dansları olmasaydı filmi hiç bir şey izlettiremezdi.''aaa nasıl giyinmiş,çok yakışmış'' derken film geçiyor.Müzikleri kaliteli yapmışlar onlara dua etsinler.Eğer benim boş vaktim çook var canım hint filmi izlemek istiyor diyorsanız buyrun izleyin,dediklerini saçma buldum bide ben izliyim diyorsanız tavsiyem ilk 2000 de çekilen Memento daha sonra 2008 yılında çekilen Ghajini izleyin.O zaman iyi seyirler....

Miss B.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder